Regulamin rezerwacji kursów i przeszkoleń w Centrum Szkoleń Morskich w Gdyni

I. Informacje ogólne

Niniejszy dokument reguluje zasady dokonywania rezerwacji, anulowania rezerwacji, sposobów i terminów płatności za rezerwację, potwierdzeń dokonania rezerwacji i reklamacji w Centrum Szkoleń Morskich w Gdyni, Plac Kaszubski 8/107, 81-350 Gdynia, tel. 58 719 82 75, e-mail: biuro@csmgdynia.pl (dalej: „CSM”).

Ceny podane na stronie CSM www.csmgdynia.pl są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Transakcja jest zawierana w walucie PLN. Ceny podane w innych walutach mają charakter orientacyjny i są przeliczone po przybliżonym kursie.

Umowa rezerwacji zawierana jest z firmą ConsultingBau z siedzibą przy Plac Kaszubski 8/107, 81-350 Gdynia, NIP: 9570147779, REGON: 191220101, będącą organem prowadzącym morskiej jednostki edukacyjnej Centrum Szkoleń Morskich w Gdyni, działającą w imieniu i na rzecz CSM.

II. Reklamacje

Jeśli Klient w trakcie trwania usługi stwierdzi wadliwe wykonywanie umowy (tzn. niezgodne z warunkami rezerwacji i opisem usługi/produktu zamieszczonym na stronie internetowej CSM), powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi (bezpośrednio w biurze CSM, mailowo pod adresem biuro@csmgdynia.pl lub telefonicznie pod nr tel. 58 719 82 75).

Czas rozpatrzenia złożonej reklamacji wynosi 14 dni.

Ewentualny zwrot środków, w wyniku złożenia reklamacji, nastąpi w sposób odpowiadający dokonanej płatności (np. przy płatności kartą – na rachunek karty, w przypadku przelewu – na rachunek bankowy, z którego przelew został dokonany).

III. Anulowanie rezerwacji

Rezerwację można anulować zgłaszając w biurze CSM ten fakt drogą mailową lub osobiście w godzinach od 11.00 do 15.00 w dni pracy biura CSM.

Koszt anulowania rezerwacji wynosi 7,5% wartości rezerwacji, jeżeli rezerwacja będzie anulowana w terminie od 7 do 4 dni przed rozpoczęciem zarezerwowanych zajęć, oraz 15%, jeżeli anulacja rezerwacji nastąpi w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem zarezerwowanych zajęć. W przypadku niepojawienia się Klienta na zarezerwowanych zajęciach w dniu ich rozpoczęcia, CSM obciąży Klienta pełną ceną za zarezerwowane zajęcia i zaliczy na ten cel wpłacone kwoty tytułem rezerwacji tych zajęć. Podobnie, jeżeli Klient nie zaliczy zajęć w formie dla nich przewidzianej lub po ich rozpoczęciu w trakcie ich trwania nie będzie w nich uczestniczył.

Jeżeli z tytułu anulowania rezerwacji Klientowi przysługuje zwrot środków, nastąpi to w sposób odpowiadający dokonanej płatności w terminie 7 dni.

Rezerwacja może być bezkosztowo anulowana w terminie dłuższym niż 7 dni przed rozpoczęciem zarezerwowanych zajęć. W takim przypadku wpłacona przedpłata zostanie zwrócona w terminie 7 dni od zgłoszenia anulowania rezerwacji.

W celu zagwarantowania rezerwacji wymagane jest dokonanie przedpłaty za zarezerwowane zajęcia za pośrednictwem systemu płatności online lub przelewem bankowym na rachunek bankowy wskazany na stronie www.csmgdynia.pl.

IV. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych jest ConsultingBau z siedzibą przy Plac Kaszubski 8/107, 81-350 Gdynia, NIP: 9570147779, REGON: 191220101, będąca organem prowadzącym morskiej jednostki edukacyjnej Centrum Szkoleń Morskich w Gdyni (dalej: „CSM”).
  2. Dane osobowe Klienta są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
  3. Dane osobowe Klienta są przetwarzane w celu:
    • dokonania i obsługi rezerwacji kursu lub szkolenia,
    • zawarcia i wykonania umowy świadczenia usług szkoleniowych,
    • wystawienia dokumentów finansowych (np. faktury),
    • ewentualnego dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi,
    • umożliwienia założenia konta użytkownika w systemie rezerwacyjnym (jeśli Klient wyrazi taką wolę),
    • przekazania wymaganych danych osobowych do właściwego Urzędu Morskiego (Polskiej Administracji Morskiej) w celu wystawienia świadectwa przeszkolenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i międzynarodowego.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
    • art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy,
    • art. 6 ust. 1 lit. c RODO – wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,
    • art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes administratora (np. obrona przed roszczeniami).
  5. Dane mogą być udostępniane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie administratora, w tym dostawcom systemów informatycznych i usług płatniczych – wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celu.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres:
    • niezbędny do realizacji umowy oraz obowiązków księgowych (co najmniej 5 lat od końca roku obrotowego),
    • do czasu przedawnienia roszczeń (maksymalnie 6 lat),
    • do momentu usunięcia konta użytkownika (jeśli zostało założone), o ile obowiązki prawne nie wymagają ich dalszego przechowywania.
  7. Klient ma prawo:
    • dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
    • sprostowania danych,
    • usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – jeżeli nie ma przeciwwskazań prawnych,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
    • przenoszenia danych,
    • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do dokonania rezerwacji oraz realizacji usługi. Brak ich podania może skutkować brakiem możliwości zawarcia umowy.

V. Karty płatnicze

Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, REGON 301345068.

VI. Ustalenia końcowe

Umowę rezerwacji uważa się za zawartą z chwilą wysłania na podany przez Klienta adres e-mail potwierdzenia zamówienia.

Klient odpowiedzialny jest za prawidłowe wypełnienie danych w formularzu rezerwacyjnym. CSM nie bierze odpowiedzialności za błędne wypełnienie formularza danych lub nieprawidłowy wybór terminu zajęć.

CSM zastrzega sobie prawo do odwołania lub zmiany terminów kursów. W takim przypadku Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy rezerwacji i bezkosztowy zwrot zapłaconej ceny.

Klient wyraża zgodę na udział w zarezerwowanych zajęciach i przyjmuje do wiadomości, że niepojawienie się na nich w dniu ich rozpoczęcia lub niepojawienie się na zajęciach w trakcie ich trwania oraz po ich przeprowadzeniu traci prawo odstąpienia od umowy (art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta z późn. zm.). Nie zaliczenie zajęć praktycznych lub teoretycznych skutkujące niezaliczeniem kursu nie uprawnia Klienta do zwrotu zapłaty za kurs, którego Klient nie zaliczył.

Zaznaczenie opcji „Przeczytałem/am i akceptuję regulamin” w formularzu rezerwacji oznacza, iż Klient zapoznał się z Regulaminem rezerwacji, rozumie jego postanowienia, wyraża zgodę na warunki w nim umieszczone oraz akceptuje warunki wybranej oferty. Brak takiej akceptacji spowoduje brak możliwości dokonania rezerwacji online.